מגזין תכשיטי אירועים

איך תשמרו על התכשיטים שלכם?

איך תשמרו על התכשיטים שלכם?

אם אתם רוצים לדעת כיצד לשמור על התכשיטים שלכם, קודם כל חשוב להבין שסוגים שונים של תכשיטים דורשים סוגים שונים של טיפול בהם. בעוד שכסף וזהב יצריכו תחזוקה מסוימת, אבני חן אחרות יצריכו ניקוי מסוג אחר. הנה כמה דברים שכדאי לדעת כדי לשמור על התכשיטים לאורך זמן. תכשיטים הם הרכוש האישי ביותר שיש לנו. זה סמל לסגנון החיים שלנו, ואנשים רבים מחזיקים תכשיטים שיש להם ערך סנטימנטלי עבורם. וזו הסיבה לכך שכל כך חשוב לשמר את התכשיטים שלנו בצורה הנכונה. בתור התחלה, חשוב לזכור, שבין אם מדובר על טבעות אירוסין או תכשיטים מסוגים אחרים, חנויות התכשיטים מבצעות גם הברקה וניקוי של אלו. אם אינכם בטוחים כיצד לנקות את התכשיט שלכם, תעבירו אותו לידיים מקצועיות.

כיצד מנקים יהלומים, פנינים או טבעות אירוסין?

אם מדובר על יהלומים, שרשראות פנינים, אבני טורקיז או טבעות אירוסין משובצות אבני חן אחרות, ההמלצה היא לנקות את אלו עם מים חמימים בקערה או בכיור עם סבון עדין.
שטפו היטב במים וייבשו אותם בעדינות בעזרת במגבת, אך זכרו לעולם לא להשתמש בחומר שוחק מכל סוג.
כמו כן, חלק גדול מהתכשיטים ניתנים להשריה במים וסבון עדין, מה שאפשרי לעשות במשך כמה שעות עד ריכוך הלכלוך שהצטבר על התכשיט. לאחר השריה בקערת מים וסבון, יהיה קל יותר לנקות את התכשיט עם מטלית לחה (אפשר גם לנסות מטלית ספוגה באלכוהול על חלק מהתכשיטים).

מה לא לעשות: כיצד לא לנקות תכשיטים?

ישנם לא מעט אנשים אשר אוהבים להשתמש בסוגים שונים של חומרי ניקוי המבוססים על אמוניה.
זאת, מכיוון שהחומרים האלו נחשבים יחסית יעילים בהסרה של לכלוך דביק מפני השטח של המתכת.
אבל יחד עם זאת שחומרים אלו נחשבים יעילים לניקוי מתכות, חשוב לדעת שהם עלולים לגרום לקורוזיה אם הם באים במגע עם חלקי מתכת מסוימים.
למשל, מתכות כגון נחושת או ברונזה עלולות לפתח קורוזיה אם הן באות במגע עם אמוניה.
אם כך, לפני שאתם מנקים טבעות אירוסין או תכשיט מסוג אחר כמו עגילי סברובסקי או שרשראות צ’וקר, הקפידו לוודא מאיזו מתכת או סגסוגת של מתכות התכשיט שלכם מיוצר.

לשמור על תכשיטים לאורך השנים

שמירה על תכשיטים לאורך שנים יכולה להיות משימה קשה, אך יש כמה טיפים שיכולים לעזור לכם בכך. למשל, השתדלו להימנע מענידת תכשיטים בזמן פעילויות גופניות, בזמן שחייה ובזמן שאתם נוטים להזיע יותר מהממוצע. זאת, כיוון שהזיעה והכימיקלים השונים (למשל, כימיקלים בכלור של בריכות) פוגמים לאורך השנים באיכות של מתכות התכשיטים.
כמו כן, השתדלו לאחסן אתם התכשיטים שלכם בקופסאות סגורות או שקיות אטומות והרחיקו אותם מלחות או ממקורות חום. באופן כללי, רוב התכשיטים יצריכו אחסון בטמפרטורת חדר סטנדרטית, אין צורך להתאמץ מעבר לכך ולמצוא כל מיני פתרונות אחסנה.