מגזין תכשיטי אירועים

עצות לבחירת תכשיטי זהב לכלה

תכשיט זהב לכלה

איך תדעי אם התכשיט המעולה שאת רוצה להתאים לשמלת הכלולות שלך אכן עשוי מזהב? הנה כמה טיפים שיעזרו לך לבדוק ששרשרת הזהב שחשקת בה אינה מזויפת.

אין צורך ביצירת סקר בין מעצבי התכשיטים כדי לגלות אם התכשיט עשוי מזהב או לא, העצות הבאות יוכלו לעזור לך בכך.

  1. להבדיל בין סימני ההיכר השונים של הזהב

סימן ההיכר על תכשיטי זהב הוא מעין הבטחה שהזהב הוא אותנטי. לכול סוג של זהב יש סימן היכר בצורת חותמת קטנה המציינת את משקל הקראט של הזהב, למשל: 14K או 18K.

אם סימן ההיכר נעדר, יכול להיות שהתכשיט לא מכיל זהב אמיתי. עם זאת, כשמדובר בתכשיט ישן, יתכן שסימן ההיכר נשחק עם הזמן, מה שיכול לקרות אם הפריט נמצא במגע מתמיד עם העור. כמו כן, יתכן שהתכשיט הישן עשוי מזהב אמיתי, אבל הוא יוצר לפני שסימני ההיכר הפכו לתקן קבוע.

2. לחפש סימני אותיות

אם על התכשיט מוטבעות האותיות GP, GF או GEP, זה מצביע על כך שהוא לא עשוי מזהב אמיתי.

  • GP – Gold Plated, מצופה זהב.
  • GF – Gold Filled, ממולא זהב
  • GEP – Gold Electro-Plate, מצופה זהב.

המשמעות היא שהתכשיט עשוי ממתכת כלשהי המצופה בשכבת זהב דקיקה. אמנם ציפוי זהב זה עשוי להיות אמיתי, אבל זו כמות זעירה מאוד של זהב כך שהתכשיט לא ייחשב כזהב אמיתי.

3. להניח את התכשיט בקערה עם מים

למלא קערה במים עד שהמים יכסו את תכשיט הזהב. זהב אמיתי הוא מתכת כבדה ולכן אינו צף במים. אם התכשיט צף במים, סימן שזה לא זהב אמיתי. כמו כן אם לאחר השהייה במים התכשיט העלה חלודה או נוצרו עליו כתמים, גם זה סימן שהוא לא עשוי מזהב אמיתי. זהב אינו מחליד ולא מוכתם. בהתחשב בסכנת ההכתמה, אולי לא תרצי לערוך את הניסוי הזה על תכשיט בעל ערך עבורך.

4. להשתמש במגנט חזק

מכיוון שהזהב אינו מגנטי, אפשר להשתמש במגנט כדי לראות אם התכשיט יימשך אליו. אפשר לקנות מגנט חזק בחנות לחומרי בניין, אם המגנטים על המקרר אינם חזקים מספיק.

יחד עם זאת, תכשיטי הזהב אינם עשויים מזהב טהור אלא מסגסוגת הכוללת גם סוגי מתכות אחרים. כאשר התכשיט עשוי מסגסוגת של זהב עם מתכת שהיא מגנטית, כמו ברזל, יש סיכוי שהתכשיט יימשך למגנט. כמו כן, אולי התכשיט עשוי ברובו מפלדת אל חלד, שגם היא אינה מגנטית.

5. לבדוק עם חומצת חנקן

חומצת חנקן היא כימיקל מסוכן ויש לנקוט בכל אמצעי הזהירות בעת הבדיקה או לבקש מצורף מקצועי שיבצע את הבדיקה.

מוצאים מקום מוסתר על התכשיט ושורטים את המתכת כדי לגרד את השכבה העליונה של התכשיט. מורחים בזהירות טיפה של חומצת חנקן על השריטה. אם התכשיט מקבל צבע ירוק או חלבי, סימן שזה לא זהב. אם הוא זהב או זהב ברובו, הצבע לא ישתנה.

לבסוף, בדיקות אלה יכולות אמנם לתת אינדיקציה אם התכשיט הוא זהב אמיתי או מזויף, אבל כדי לקבל הערכה מקצועית, עדיף לבקש את עזרתו של צורף.

נכתב בשיתוף >> https://www.ms-ci.co.il/